Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання


Конспект уроку з української мови "и,і в кінці прислівників" до 200-річчя з Дня народження Т. Шевченка

И та І в кінці прислівників
Урок української мови в 7 класі з використанням інтерактивних технологій
Мета: ознайомити семикласників з основними правилами правопису голосних и та і в кінці прислівників; сприяти зміцненню навичок правопису прислівників з відповідною орфограмою, пояснювати її за допомогою орфографічних правил; формувати загальнопізнавальні вміння правильно писати прислівники; удосконалювати вміння працювати на інтерактивній дошці, розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу усвідомити роль Т. Шевченка в житті кожного українця.
Внутрішньопредметні зв’язки:
Лексикологія і фразеологія: прислівники у народних висловах.
Культура мовлення і стилістика: правильне наголошування прислівників.
Текст (риторичний аспект): використання прислівників у текстах художнього стилю.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Інтегрований урок : українська мова, українська література.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою й завданнями уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Робота на мультимедійній дошці. (Диск зматеріалами для elitePanaboard1 Шевченко.peb додається).
1. Гра «ЛІНГВІСТИЧНИЙ ФЕЄРВЕРК» Слайд 1
- Хто перший складе із хаотично розкиданих слів визначення прислівника.
2. Знайди прислівник Слайд 2
На слайді заховані прислівники серед інших частин мови(відкрити тільки прислівники)
Вчитися, будь-хто, ніколи, ранній, до речі, нарешті, третій, напрацьований, віднині.
3. Словникова робота.
Написання учнями словникової роботи на перевірку написання прислівників разом, окремо, через дефіс. Взаємоперевірка знань. ( Вчитель відкриває правильні відповіді на інтерактивній дошці).
З року в рік, до смаку, по-перше, будь-як, уві сні, на добраніч, до речі, уп’ятеро, раз у раз, як-не-як.

IV.Творче спостереження з елементами аналізу
Учні самостійно добирали тексти, що розкривають сутність Т. Шевченка як художника. (Виступ учнів).
Робота з одним із текстів, підготовленим учнями на тему «Шевченко -художник» та спроектованим на інтерактивну дошку. Слайд 4
Робота з текстом
Ще одним сердечним другом Тараса став у січні 1839 року Вільгельм-Василь Штернберг, талановитий художник німецького роду. Тарас лагідно називав його «Віля» Хоч він народився і виховався у Петербурзі, під час своєї мистецької подорожі захопився красою України і на все життя з нею зв’язався. «Ой коли б скоріше вже приїздив Штернберг! — писав Шевченко. — Я, й не бачивши, полюбив його» . Тарасова інтуїція справдилася.
…Я так тішуся, — писав далі Тарас, — Штернберг, якого я так давно й нетерпляче дожидав, нарешті приїхав. Та як ізненацька, неждано-негадано! Я злякався й довго своїм очам не вірив, думав, чи це не примара?
Штернберг прикрасив перше видання «Кобзаря» прекрасним малюнком сліпого старого українського кобзаря з хлопцем; Тарас же присвятив своєму другові драматичного «Івана Підкову». Прощаючись з ним, Тарас присвятив своєму «Вілі» пізньою весною 1840 р. прекрасний чотиривірш: «Поїдеш далеко...» Можна сміливо ризикнути гіпотезою, що власне оті змістовні мистецькі рисунки Штернберга дали стимул до Шевченкової Живописної України (1844)

Знайти прислівники у тексті, пояснити їх написання
Учні виписують прислівники в зошит.

V. Вивчення нового матеріалу.
Виступ учня, що мав випереджуюче завдання , про И та І в кінці прислівників)
VI. Виконання системи практичних завдань
1. На інтерактивній дошці завдання. Слайд 5
- Вставити літери И та І в прислівники.
Мовчк…, завдовжк.., удвіч.., трішк.., напоготов.., по-вовч.., безвіст.., ліньк.., навік.., по-панськ..
2. Виступ учня—дослідника з даного питання за творами письменника.(Учень проводив дослідницьку роботу з пошуку в «Кобзарі» прислівників на –и, -і).
3. Лексична робота.
-Хто найбільше добере спільнокореневих слів до прислівників РАНО, ДАЛЕКО.
4. «Лови помилку».
Знайти помилку в реченнях Слайд 6

1.Пішла в ночі до ворожки, щоб поворожити, чи довго їй одинокій на сім світі жити?
2. Прийшла…вмилась, напилася, тихо усміхнулась ,в друге, в третє напилася і не оглянулась.
3. Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю – рости, рости, тополенько, все в гору та в гору.
- Записати правильно речення.
- З якого твору ці рядки?
Питання вчителя на повторення і закріплення вивченого у попередніх класах.
-Яке з речень є спонукальним?
-Яке речення є простим?
-Яке речення ускладнене звертаннями?
5. Дослідження-відновлення Слайд 7
• Відновити й записати прислів’я, дібравши їх продовження з другої колонки. Пояснити правопис наявних прислівників. Назвати орфограми.
Учень біля дошки за допомогою стрілок з’єднує частини прислів’їв
Що маєш робити, …
Без діла жить — …
Хто спішить, …
Лінивому …
Грамоті вчиться — …
Письменний бачить поноч(и,і) більше, …
Хто нічого не робить, …

все нікол(и,і).
той нікол(и,і) не має часу.
завжд(и,і) пригодиться.
то зроби сьогодн(и,і).
як неписьменний удень.
тільк(и,і) небо коптить.
той двіч(и,і) робить.
З’ясувати тематику прислів’їв. Яке з прислів’їв можна застосувати до біографії Т. Шевченка?
- З виділеними прислівниками скласти словосполучення. Назвати головне і залежне слова, з’ясувати, як вони з’єднані (за змістом і граматично чи тільки за змістом).

6. Ситуативне завдання (робота в парах)
• Уявити, що ви знаходитесь у музеї (художньому, історичному) письменника. Скласти діалог з однокласником, використовуючи прислівники з орфограмою «И та і в кінці прислівників».

7. Вправа «Ти - оратор» Слайд 8
Правильно наголошуй слова.
Завдання учневі: поставити на інтерактивній дошці правильний наголос у даних словах.
Наскрізь, напрочуд, зсередини, нарізно, зозла, поночі.

V. Підсумок уроку
Подумати і дати відповіді на запитання:
1. Яка закономірність простежується у вживанні букв и та і наприкінці прислівників?
2. Поміркувати: и чи і потрібно писати в кінці прислівників, якщо перед голосним стоїть шиплячий приголосний? Навести приклади таких прислівників.
VІ. Домашнє завдання
Розкрити зміст вислову Вчитися ніколи не пізно. Свої міркування оформити у вигляді твору-мініатюри, використовуючи прислівники на и,і

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Технології навчання | Додав: aryjzoya (22.09.2014)
Переглядів: 1656 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]