Урок-подорож: Енергозбереження. Подорож із Ватиком - Продуктивний урок - Методика сучасного уроку - Методичне портфоліо - Записник сучасного вчителя
Середа, 07.12.2016, 23:14Ви увійшли як Гість | Група "Гості"

Записник сучасного вчителя



Методичне портфоліо

Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок

Урок-подорож: Енергозбереження. Подорож із Ватиком

                     Тема уроку. Енергозбереження. Подорож із Ватиком

                      Мета уроку:

а) формувати навички отримувати інформацію наукового характеру;

формувати  уявлення про енергію, яка є джерелом для роботи всіх

технічних  пристроїв та механізмів та життєву необхідність енергозбереження;

сприяти формуванню в учнів уявлення про енергозберігаючі технології,

розуміння ними необхідності бережливого ставлення до використання

енергоносіїв.

б) розвивати мислення та комунікативні навички, розвивати навички роботи із

різними джерелами інформації, уміння формулювати думку про способи

економного використання електричної та теплової енергії, сприяти розвитку

комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння вислуховувати думку

інших, формулювати власні переконання.

в) виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища, здійснювати

екологічне виховання. Сприяти вихованню активної життєвої позиції,

почуття власної причетності до загальної справи.

Тип уроку: засвоєння нових знань

             

               Вид уроку: урок-подорож

            Обладнання уроку: мультимедійний проектор, загадки, вірші, папір

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

Слайд 1

  1. Організація класу.

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо у цікаву і пізнавальну мандрівку, під час якої ви дізнаєтесь багато цікавого і корисного про важливий і вкрай необхідний елемент нашого життя. Нумо, відгадаймо що це:

По дроту ходить,

Темряву розгонить. (електрика)                                         

- Так, це дійсно, електрика!

- Жодна людина не може існувати без електрики. Але потрібно уміти правильно користуватися нею, щоб уникнути небезпеки. Саме про це ми і поговоримо на сьогоднішньому уроці. А допоможе мені Ватик , молодший брат електрики. Він кмітливий, уважний і розсудливий.

- Сьогодні Ватик приготував для вас багато корисної інформації та кілька випробувань. І якщо ви успішно подолаєте його завдання. То стане справжніми друзями Ватика .Згодні?

- Тоді почнемо!

(Слайд2)

Ви погляньте у віконце,

 

як яскраво світить сонце.

 

Так навіщо, ви скажіть,

 

Десять лампочок горить?

 

  1. Повідомлення теми та мети  уроку.

- Діти, чи знаєте ви, що таке електрика? (припущення дітей)

Протягом тисячоліть люди спостерігали за сліпучими спалахами в небі під час грози.

Вони водночас приваблювали їх, а ще й дуже лякали. Бо ці зигзагоподібні спалахи були небезпечні тим, що після них гуркотів грім, іноді вони вбивали людей, палили все навколо. І лише понад 100 років тому люди зрозуміли, що це таке і приборкали електрику.

- Людина відкрила дію електрики вже давно. Древні греки знали, що коли шматочок бурштину натерти вовняною тканиною, він буде притягувати до себе пилинки. Те ж саме трапляється, коли ви зачісуєте волосся пластмасовим гребінцем.

- Бажаєте перевірити? Візьміть ручку, потріть себе по волоссю.. А тепер доторкніться до шматочків паперу, що лежать у вас на столі.

- Що ж таке електрика?

Давайте замислимося: (слайд 3)

  • Чи потрібна нам електроенергія?
  • Звідки вона до нас приходить?
  • Чи треба її берегти?

- У природі існують заряджені частинки – електрони.

Кожен електрон несе невеликий заряд енергії. Але коли електронів збирається багато, заряд робиться більшим і виникає електрична напруга.

 Відео Потік заряджених частинок, що рухається в одному напрямку, вчені назвали електричним струмом. Ось чому електричний струм може переміщатися по дроті на великі відстані.

- Цей потік електронів має величезну силу й енергію.

Він може змусити світитися лампочку, працювати величезні верстати, машини, освітлювати вулиці та стати нашим найпершим помічником у побуті.

- Діти, поміркуйте: а де народжується електрика? (припущення дітей)

Нашим супутником буде предмет схожий на сонечко. Вам цікаво, хто це ? От коли ви відгадаєте загадку, тоді  дізнаєтеся хто це буде.

І не сонце, і не місяць, а світить ясно, як удень. (слайд 4)

А це, діти, будинок (слайд 5) де живе електрична лампочка.

 

Дає електрику країні

Ця чарівниця – станція.

І здогадатись ви повинні

Що це - ……. (електростанція)

Цей будинок називається – електростанція.

- Електростанції бувають різні: теплові, гідроелектростанції, атомні та інші.

 На тепловій електростанції для народження електрики використовують газ, вугілля, нафту, торф.

 На гідроелектростанціях працює вода, яка крутить турбіни і так виробляє електроенергію.

 На атомних електростанціях виробляють електроенергію з радіоактивного палива. Його потрібно небагато, але воно є надзвичайно шкідливим.

III. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя про енергію.
    • Щоб на заводах, фабриках та шахтах (слайд 6) могли працювати верстати і машини, їх приводять до руху електродвигуни, які витрачають при цьому електричну енергію.

Автомобілі та літаки, (слайд 7) тепловози і теплоходи працюють, використовуючи енергію палива, яке згоряє, гідротурбіни (слайд 8) – енергію води, яка падає з висоти. Так і ми самі, щоб жити та працювати, поповнюємо резерви своєї енергії за допомогою їжі.

Слово «енергія» використовується нерідко у побуті. Так, наприклад,(слайд 9) людей, які можуть швидко виконувати роботу, називають енергійними, тими, які володіють великою енергією.

Ми використовуємо енергію практично щосекунди у житті. Енергія робить наше життя більш цікавим та комфортним.

  • А чи відомо вам, коли ми дійсно використовуємо енергію? (Відповіді дітей).
  • Ви використовуєте енергію, коли: допомагаєте матусі готувати сніданок, слухаєте музику, миєте посуд, читаєте при світлі настільної лампи та ще у багатьох випадках. (слайд 10)

1.Подорож на електростанцію. (слайд11)

  • Напевно, вам цікаво, яким чином відбувається процес отримання енергії, яка так необхідна нам. Для цього ми з вами і вирушили  у подорож. Разом з нами буде мандрувати незвичайний хлопчик. Його звуть Ватик (слайд 12).
  • Отже, в дорогу!
  • Діти, як ви думаєте, що це за споруда? ( слайд 13) (Відповіді дітей).
  • Це теплова електростанція, яка використовує вугілля для отримання енергії. Вугілля (слайд 14) демонстрація малюнка із вагончиком з вугіллям) потрапляє на станцію та спалюється. Тепло, яке отримується шляхом спалювання вугілля, використовується для перетворення води на пару (слайд 15) Пара використовується для приведення у рух генератора (слайд 16) який виробляє електрику. По лініях електропередач (слайд 17) енергія передається у (слайд 18) міста та села, на заводи та фабрики, школи та лікарні, житлові будинки тощо.

Тепер ви переконалися, наскільки складно отримати електроенергію.

Річ у тому, (слайд 19)що наша Земля отримує тепло від Сонця. Частина його поглинається Землею, інша – відбивається та повертається назад у космос. Однак такі гази, як вуглекислий та інші, створюють шар навколо Землі, що затримує тепло в атмосфері.

Зберігаючи енергію, ми зменшуємо кількість викидів газу в атмосферу.

І ще, що переконає нас у необхідності економити енергію – це те, що більшість ресурсів, які ми використовуємо, не є безкінечними, колись вони зникнуть зовсім. Тоді майбутні покоління не зможуть користуватися природними ресурсами. Тому важливо використовувати ці джерела енергії (слайд20) як можна менше, а застосовувати більш дешевші (слайд 21)– повітряну енергію, енергію руху води, енергію сонця тощо.

2.Фізкультурна хвилинка.

(Діти виконують рухи, зображуючи вітер,воду,сонце).(слайд22 )                                                  

Мандруючи з нами, Ватик показав, який складний шлях він пройшов, щоб потрапити до нас на урок.

  • А чи знаєте ви, чому його так називають? (Відповіді дітей).
  • Під час вимірювання чого-небудь ми використовуємо одиниці вимірювання. Ми вимірюємо (слайд23) масу у кілограмах, довжину у метрах, температуру у градусах. Одиниці вимірювання для підрахунку використаної електроенергії називаються кіловати. Подивіться на Ватика.(слайд 24) Що він вам нагадує? (Лампочку)
  • Усі бачили лампочку (слайд 25). На ній є надпис «100 Ват», або «60 Ват».  Це означає, скільки енергії лампочка споживає за 1 годину.

Замість традиційних лампочок розжарювання, використовуйте енергоефективні (слайд 26) флуоресцентні лампочки. Вони технологічно досконаліші й служитимуть вам удесятеро довше, а рахунок за електроенергію зменшиться приблизно на 20-25%.

Це, діти, енергозберігаюча лампа. Ця лампа економить 30-50% електроенергії. Якби всі системи освітлення світу перешли на енергозберігаючі технології, це б замінило працю 500 електростанцій.

В Україні економія витрати на електроенергію може складати 350 мільйонів гривен в рік.

У кожного вдома є спеціальний лічильник,(слайд27) який підраховує кількість використаної електроенергії, а щоб цю електроенергію заощадити,

Ватик хоче дати вам поради.

Ось що можна зробити вже цього тижня – і не витративши жодної копійки!

(слайд 28)

1. Виключайте всі електроприлади, які не використовуються, та не залишайте їх у режимі очікування

Виключайте всі електричні прилади, які не використовуються, оскільки навіть у режимі очікування вони споживають енергію. Це допоможе вам зберегти приблизно 80 гривень на рік. Не залишайте заряджатися мобільні телефони та ноутбуки всю ніч.

 

2. Протріть електричні лампи від пилу

Витерта лампа світить на 10-15% яскравіше, ніж запилена.

 

3. Закривайте штори

Закривайте штори наприкінці дня, аби тепло не залишало приміщення.

 

4. Не забувайте про природнє освітлення

Використання сонячного світла – це один  із найсуттєвіших резервів економії електроенергії. Використовуйте більше природнього світла, коли це можливо. На вулиці почало темнішати – подумайте, можливо, настав час для вечірньої прогулянки або вже час подумати про сон? Стало важко читати? Спробуйте сісти ближче до вікна або відкладіть читання на завтра.

 

5. Тримайте вікна чистими

Запилене скло може поглинати до 30% світла. Тримайте їх чистими.

 

6. Кип’ятіть лише стільки води, скільки вам потрібно, та не забувайте чистити чайник від накипу

Якщо ви будете кип’ятити лише необхідну вам кількість води, ви зможете заощадити десь 61 гривню на рік. Але не забувайте про те, що нагрівний елемент електричного чайника має бути вкритий водою.

Накип у чайнику проводить тепло майже в тридцять разів гірше, ніж метал, тому істотно збільшує кількість енергії, що потрібна для кип’ятіння води.

 

Який ми можемо зробити висновок?( слайд 29)

Енергію необхідно зберігати!

3.Гра «Впізнайте».

  • Діти, відгадайте загадки і  назвіть прилади, які використовують енергію.

(Слайд 30 - 36)

  Я завжди на мотузку

На столі чи у кутку,

До розетки як припнусь,

Мовби човен рушу в путь,

Згладжу хвилі всі, будь ласка.

Як я звусь? (електропраска)

Тато наш привіз улітку

Морозцю біленьку скриньку

І тепер ця біла скринька,

Служить влітку нам і взимку.

Береже продукти –

М'ясо, рибу, фрукти. (Холодильник)

Ось  машина – в ній насос.

Це -  звичайний…пилосос

Мама голову помила,

Потім…(феном) посушила

Може він порахувати,

 Може він пісні співати,

 Малювати і писати,

 Помилки перевіряти.

 Може він листа прийняти,

 З другом швидко нас зв’язати,

 Він багато чого може

 І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

Диво-скринька, в ній - вікно.

У вікні – щодня кіно. (телевізор)

Всередині горить, а по боках вода кипить. (Самовар)

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Засоби збереження енергії (робота в групах).

  • Енергія коштує грошей. Та все ж таки є засоби її збереження, якими можемо користуватися всі ми, не витрачаючи при цьому ніяких  грошей.
  • Зараз кожен ряд - команда отримає завдання від Ватика. Але спочатку треба назвати команди (Діти пропонують назви – «Крапелька», «Промінчик»).
  • Завдання для команди «Крапелька» – обговорити та записати засоби збереження енергії у помешканнях (записують на окремому аркуші).

-  Завдання для команди «Промінчик» – обговорити та записати засоби збереження енергії у класних кімнатах (кабінетах) (записують на окремому аркуші).

V. Підсумок уроку.

Представники команд зачитують записи (Слайд 37)

Бабуся в гості завітала до свого онука

Поцікавитись про бали, чи батьків він слуха.

Ось заходить до кімнати й сплескує  руками:

Промовляє DVD чужими словами.

За комп’ютером  внучок старанно працює,

Денне світло над столом невпинно вирує.

Вентилятор на всі боки холод посилає,

А бабусю ця картина за серце хапає.

- Любий внучку, відпочинь, - бабуся благає,-

Виключи усі прибори. – Й тихо починає. –

В Україні електричних станцій є багато.

Головна у них  - мета струм нам подавати.

Світло щоб було в домівках,

В дитсадках у школі.

Хліб щоб спікся запашненький

І борщик смачненький.

Кожна станція така силу певну має,

І напругу необхідну людям посилає.

І ось станція гуркоче від перенапруги,

Іще трішки – й не витрима такої напруги.

Струму більше вже не в змозі вона виробляти,

І від цього починає світло пригасати.

Довго страва закіпає, лампочка тускніє,

І трамвай іде повільно, хто ж про це подбає?

Хто подбає про лікарню, для якої струм – це сила,

І про квітку, що в  теплиці, щоб вона розквітла.

Прочитайте всі цей віршик, та й запам’ятайте,

І про світло у домівках щогодини дбайте!!!

(Слайд 38)

Поради Ватика (слайд 39)

VI. Домашнє завдання: придумай та намалюй знак героя, який буде нагадувати тобі та членам твоєї родини про те, що необхідно вимикати світло Розташуйте свої малюнки біля вимикачів, електроприладів тощо.

(Слайд 40, 41)

 

Категорія: Продуктивний урок | Додав: uthitel (23.11.2014) | Автор: Отришко Тетяна Іванівна
Переглядів: 2067 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]




Матеріали каталогу статей




[27.04.2011][Робота з батьками]
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ: "ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ГОСПОДАРІВ — СПІЛЬНА ТУРБОТА СІМ'Ї І ШКОЛИ" (0)
[27.04.2011][Робота з батьками]
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ: "МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ В СІМ'Ї" (0)
[28.04.2011][Робота з батьками]
Батьківські заповіді (0)
[02.05.2011][Сценарії свят, виховних заходів]
До Дня Перемоги "Ніхто не забутий, ніщо не забуто" (0)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Що значить урок у сучасному вимірі ? (1)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Продуктивне навчання у навчально-виховному процесі. (0)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Орієнтовні завдання, які розкривають принципи продуктивного навчання (0)
[04.05.2011][Технології навчання]
Модульні технології навчання (1)
[04.05.2011][Технології навчання]
Проектні технології (0)
[04.05.2011][Технології навчання]
Технологія «мозкового штурму» (0)
Категорії розділу
Продуктивний урок [41]
Технології навчання [36]
Пошук
Форма входу
Наше опитування
Мене цікавлять:
Статистика
Seo анализ сайта
Онлайн всього: 112
Гостей: 112
Користувачів: 0


Яндекс.Метрика
Рейтинг@Mail.ru МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов Push 2 Check
Сайт існує
Copyright MyCorp © 2016