Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків всесвітньої історії


Особистість та діяльність Александра Македонського за історичними джерелами
ТЕМА 3. ДОБА ЕЛІНІЗМУ
Урок 39
Тема: Особистість та діяльність Александра Македонського за історичними джерелами.
Мета: познайомитися з особистість Александра Македонського та розкрити особливості його характеру; розкрити особливості Східного походу та утворення імперії; розвивати уміння працювати з історичними джерелами та робити висновки за ними; вчитися працювати з картою; виховувати негативне ставлення конфліктів та військових ситуацій.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.
Форма уроку: практичне заняття.
Обладнання: підручник, карта, роздатковий матеріал, презентація.
План уроку
1. Портрет Александра Македонського.
2. Східний похід.
3. Політична діяльність Александра Македонського.

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
1. Портрет Александра Македонського.
Для того, щоб більш детально познайомитися з особистістю Александра Македонського, прошу вас, відповісти на такі запитання.
- Хто такий Александра Македонського?
- Де він проживав?
- Чим займався?
Відповівши на запитання, ми підійшли до розгляду особистості Александра Македонського. Зараз давайте звернемо нашу увагу на схему, за допомогою якої ми зможемо більш детально розглянути особистість Александра Македонського.

Чи можна за допомогою портрета або зображення розповісти про риси характеру Александра Македонського? Якщо так, то про які йде мова? (Учні дають відповіді та записують свої відповіді в зошит).
Клас діляться на 2 частини, одні працюють індивідуально, а інші групами або парами (все залежить від кількості учнів в класі)
Працюємо з підручником (індивідуальна робота) (ст..179-180). Дайте відповіді на запитання:
- Як звали коня Александра Македонського?
- Які риси характеру розкрилися, коли Александер Македонський побачив?
- Хто був вчителем Александра та що він прищеплював хлопцю?
- Ставлення до творчості Гомера?
- Ставлення до їжі?
Роздатковий матеріал. (робота в групах або в парах)
Ш и ф м а н И . Ш . А л е к с а н д р М а к е д о н с к и й. — Л., 1988.
Текст 1
Наприкінці липня 356 р. до н. е. народився син Філіппа та Олімпіади — Олександр. Олександр дістав виховання, що личило молодому аристократу того часу. Коли йому виповнилося 13 років, вихователем до нього був запрошений Аристотель, і три роки Олександр слухав лекції філософа. Олександр високо цінував Аристотеля і шанував знання, що дістав від вчителя, адже це відрізняло його від решти простих смертних. Втім, таке ставлення до Аристотеля не завадило Олександру розправитися з родичами вченого, коли ті наважилися суперечити царю. Олександр займався точними науками, вмів грати на лірі, захоплювався театром.
Текст 2
У 340 р. до н. е., коли Олександрові було 16 років, він уперше взяв на себе управління державою. Він досить успішно впорався з цією нелегкою задачею.
Його батько Філіпп II побачив в діях Олександра загрозу своїй могутності і замислив позбавити сина прав на престол. З цією ж метою він відлучив від Олександра його друзів.
Під час одного з бенкетів Філіпп II був убитий. Казали, що вбивцю підіслав Олександр, хоча не всі вірили у це. Олександр намагався подати смерть Філіппа як результат змови персів. Проте вбивство царя настільки природно випливає з сімейного конфлікту, що ці твердження Олександра здаються спробами зняти з себе звинувачення у вбивстві батька і звалити провину на чужі плечі.
Текст 3
Загибель Філіппа відкрила Олександрові шлях до влади. Йому було на цей час 20 років, і він збирався утворити наддержаву, об’єднавши Грецію з Персією. Усіх родичів, що могли претендувати на престол, Олександр наказав стратити. Його зведена сестра, декількох днів від народження, була вбита на руках у матері — другої дружини Філіппа, яку потім примусили повіситися. Правда, слід зазначити, що Олександр з приводу цього висловив легке обурення.
Олександр був нетерплячий і хотів будь-що домогтися свого. Він зухвало нехтував не тільки людськими, але й божественними настановами.
Йому все було по силах і все дозволено.
Висновки по 1 питанню.
Ознайомившись з текстами учні висловлюють власну думку про Александра Македонського, як про людину та молодого монарха. (Опираючись на схему вище зазначену)
Фізкульт-хвилинка
2. Східний похід.
Працюємо з історичними джерелами (ст.. 181)
- З якими країнами воював Александер Македонський та як він вів себе на захопленій території?
Робота з таблицею. (Таблички знаходяться на слайді презентації)
- Які були напрямки Східного походу та їх результативність?
3. Політична діяльність Александра Македонського.
Протягом Східного походу Александер Македонський ліквідував Перську імперію і замінив її на власну імперію. Держава створена Македонським прожила не так багато, а народи, які він об’єднав швидко здобули свободу. Походи Александра сприяли розвитку торгівлі у світовому масштабі. Із золота захопленого Македонським у персів з часом почали карбувати монети у великій кількості.
Із завоюванням Сходу, македоняни поширювали грецьку культуру та грецький спосіб життя на завойовані території. В результаті походів греки почали знайомитися зі здобутками східної науки та культури.
Працюємо з контурною картою.
- Обвести територію імперії Александра Македонського.
- Підписати країни, які входили до імперії Македонського.
Після роботи з контурною картою учні називають країни, які входили до імперії Александра Македонського.

ІV. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу
Клас ділиться на дві команди, а вчитель виступає, як монарх, який фінансує (роздає фішки) жителів імперії за кожну правильну відповідь. Учні самі задають один одному запитання й доповнюють один одного.

V. Рефлексія
Кожен з учнів дає відповідь на одне із вибраних запитань:
- Мені сподобалося на уроці…
- Мені було важко на уроці…
- Мені складно зрозуміти…
- Мені було цікаво на уроці…
- Мені хотілося б на уроці…

VІ. Домашнє завдання
Безпрограшна лотерея. Учні з кошика вибирають собі домашнє завдання. Приклади: скласти розповідь про Східний похід Македонського за допомогою контурної карти; скласти історичний портрет за запитаннями на ст.. 182; розповісти про характер та зовнішність Македонського по його скульптурам та зображеннях; написати міні-твір на тему «Александр Македонський, як велика постать в історії»; випереджуюче завдання «основні риси еллінізму».

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків всесвітньої історії | Додав: anetk0 (13.11.2014) | Автор: Манзюк Ольга Олександрівна E
Переглядів: 8309 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]