Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків української мови 7 клас


Розробка уроку на тему «Безособові дієслова» для 7 класу
Тема уроку: Безособові дієслова
Мета: дати учням поняття про безособові дієслова, пояснити їх будову, значення, синтаксичну роль; формувати вміння розпізнавати особові дієслова та безособові й правильно вживати їх у власному мовленні; розвивати мовлення, мислення, логічну побудову відповіді; виховувати любов до прекрасного, природи, прищеплювати любов до рідної мови, естетичний смак
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, технічні засоби навчання
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Перевірка домашнього завдання. (5 питань до вікторини) Веде учень.
Проблемне питання «Чи можуть дієслова означати дію, яка відбувається сама по собі, безвідносно до особи чи предмета? »
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Колективна робота. Дослідження-зіствлення
А вже світає. Сумно, сумно, сумно благословляється на світ. (Л. Костенко) Ой не спиться, не лежиться, і сон мене не бере. (Нар. творч.)
Слово вчителя (або учні самі можуть зробити висновок, якщо дозволяє рівень підготовки): у реченнях не вказується на діючу особу. Дієслова, що означають дію або стан, які відбуваються самі по собі, без діючої особи, називаються безособовими.
1. Опоацювання теоретичного матеріалу за таблицею
2. Вибірковий диктант, розподільний диктант
— З поданого тексту випишіть у дві колонки особові й безособові дієслова.
Цю історію хочеться казати найдорожчими словами, що даються людині в рідкі, неповторні години.
Хочеться кожне слово помити в українській криниці, де дівчина воду брала, і поставити слова чистими рядами, щоб незабутнє вигравало в них, як сонце на Великдень, і радувало людські серця у великі й важкі часи.
Хотілося би вишити слова, мов червоні квіти на холодних рушниках, і розвішати рушники в кожній хатині.
(О. Довженко)
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з підручником. Виконання вправи
Фізкультхвилинка
2. Тренувальні вправи.
Завдання І: виписати безособові дієслова і визначити, до яких груп за значенням вони належать. Схарактеризувати їх граматичні ознаки.
1) Роздощилося, щоденно квасить і квасить, а ти мусиш іти. (Ю. Збанацький) 2) Надворі морозило, дув західний колючий вітер. (А. Головко)
3) Під цим високим зоряним небом думається про все одразу. (О. Сизоненко)
Завдання II Творча робота
Утворити безособові дієслова, з трьома із них скласти й записати речення
Співати, вечоріти, світати, читати, жити
Завдання III Робота в парах: списати речення, розкрити дужки, поставивши інфінітив у безособовій формі.
1) У хаті (не сидіти). 2) На землі (вечоріти). В небі ж був день. 3) Однак мене (морозити).
Завдання IV Робота біля дошки
Перебудувати речення так, щоб у кожному було безособове дієслово. З'ясувати синтаксичну роль безособових дієслів.
Теплий весняний дощ покропив землю. Сніг замів дороги. Туман вкрив степ. У лісі пахне глиця. Рясний весняний дощ покропив землю
(Перше речення записане на дошці, а учень пише через тире)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Завдання учням.
— Складіть план перевірки знань у вигляді питальних речень.
1. Які дієслова називаються безособовими?
2. Чи може при безособових дієсловах стояти підмет?
3. Що виражають безособові дієслова?
4. Як можуть утворюватися безособові дієслова від особових?
5. Чи змінюються безособові дієслова за особами або родами?
Інтерактивна вправа «Сонечко» (Учні узагальнюють свої знаня, заповнюючи схему біля дошки)

Незакінчене речення
- «Сьогодні на уроці я дізнав (ла -) ся...
Метод «Прес»
Відповідь на проблемне питання
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Виконати вправу
2. Скласти кросворд, ребус, використавши безособові дієслова (за вибором)
3. Написати міні-твір, використовуючи безособові дієслова. ( Тема: Бережіть природу)

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків української мови 7 клас | Додав: Валя1 (25.11.2015) | Автор: Ємельянова Валентина Володимирівна E
Переглядів: 874 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]