Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків англійської мови


Конспект уроку з англійської мови в 2 класі Частини тіла.

Конспект уроку з англійської мови в 2 класі  Частини тіла.

Мета.

Практична: вчити учнів вживати в мовленні лексичний матеріал за темою, формувати навички монологічного мовлення на рівні речення. Вчити дітей виконувати інструкції англійською мовою. Удосконалювати навички вживання множини іменників та граматичної структури “have/has got”.

Розвиваюча: розвивати мовну здогадку, уміння логічного викладу думок та фонематичний слух.

Виховна: виховувати у дітей позитивне ставлення до власного здоров’я та культури тіла. Стимулювати та підтримувати інтерес до іноземної мови.

Освітня: розширити світогляд учнів та їх знання про культуру мови.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: проектор, комп’ютер, підручник “Welcome 1”, DVD та CD диски, пазл.

Хід уроку

  1. Початок уроку.

1. Організаційний момент (2 хвилини)

T: – Good morning, everyone!

  • Nice to meet you!
  • How are you today? (Students answer)
  • Let’s start.

2.  Фонетична зарядка (3 хвилинu)

T: At first, let’s practice in pronunciation of s and z: Zog’s got three mouths and six noses!

T: z is pronounced: [z] as in Zog

s can be pronounced: [s] as in mouths, [z] as in noses (Students listen and repeat)

  1. Основна частина уроку.

1. Повторення лексичних одиниць попередніх уроків (3 хвилини).

T: At our lessons we talk about parts of body. Today we continue talking about them. So, look at the screen, please. Who is it?

S: It’s a boy.

T: Well done. Now let’s name his parts of body. Look and name them, please.

Ss: Hair, eye(s), nose, ear(s), mouth, teeth.

2. Множина іменників (6 хвилин)

T: Bravo! Now look, please, at these two words (tooth-teeth). Who knows what do they mean?

S: зуб – зуби.

T: Yes, you are right. You know that we add -s to say a word in plural. But sometimes words can change in plural. They don’t need -s, they have another word. Like this. So, we have to remember them! So, say them after me, please.

Ss: Man – men, woman – women…

T: Can you make the plural form from ear? (The first student does the exercise on the blackboard, the second one checks and the rest – in their copybooks)

3. Фізкультхвилинка (2 хвилини).

T: Now, it’s time to relax. Repeat, please, after me. Stand up (students repeat the words with appropriate movements):

My eyes can see,

My ears can hear,

My nose can smell,

My mouth can talk,

Mu head can nod,

My arms can hold

My legs can walk, and walk, and walk.

4. Ознайомлення з новими лексичними одиницями. (3 хвилини)

T: And now, it’s time to learn new word, so, look at the pictures, listen and repeat. (Students look at the screen, listen and repeat new words)

 

 

 

 

5. Словникова гра «Знайди словo» (3 хвилини)

 

L  E  G  L  R  T  A  E

N  T  O  E  H  D  E  S

S  R  T  H  E  A  D  Y

F  I  N  G  E  R  V  W

J  E  D  I  A  R  M  S

T  F  E  E  T  Q  P  G

 

LEG

TOE

HEAD

FINGER

ARM

FEET

T: Excellent. Look at the board, please. It’s time for a game – word search.

Find the words in the table and circle them, please. (на дошці зображено кросворд, діти підходять, шукають слова та обводять їх, можна використати інтерактивну дошку)

 

6. Аудіювання тексту (2 хвилинu)

T: Perfect! Do you like to colour pictures?

Ss: Yes!!!

T: Good. So, you have to listen to some text and colour your monster according to the instructions. Are you ready? Let’s start. (Students listen and colour their monsters)

 

7. Діалогічне мовлення(5 хвилин)

T: Now, it’s time to talk but first, let’s watch some scene and then repeat Oscar’s and Wendy’s words (Students watch, listen, repeat the phrases)

T: What does it mean: have/has got?

S: Хтось щось має, або у когось щось є.

T: It’s true. And when do we use the verb has? (Students answer)

T: So, make a dialogue in pairs using the pictures  (Students talk to each other according to the example)

 

8. Фізкультхвилинкa (3 хвилин)

T: Now, let’s sing our favourite song “If you happy and you know it” (Students sing and do)

9. Гра Склади пазл” (5 хвилини)

T: What a lovely song! Now sit down, please. Let’s play and make a puzzle. You should guess what it is and put all the parts together. Ready? (Students do the task)

T: Good job! And now take a sticker, write there a part of body, then name it and stick on the appropriate place.

ІІІ. Заключна частина уроку.

Підсумки (3 хвилини)

T: Well done! I like the lesson. And what about you? Do you like it?

Ss: Yes.

T: What new words did you learn today?

Ss: Leg, arm, head, foot…

T: How do we say foot in plural?

Ss: Feet.

T: It’s correct! Your home task for the next lesson: Pupil’s book № 1 p.46 read new words; Workbook № 2 p.28 write the names of the parts of body.

T: Now your marks for today! Thank you for the lesson. That’s all for today. See you on …!

 

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків англійської мови | Додав: uthitel (08.10.2015)
Переглядів: 1793 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]