"Кобзарем його ми звемо" - Сценарії свят, виховних заходів - Класному керівнику - Методичне портфоліо - Записник сучасного вчителя
Субота, 03.12.2016, 18:43Ви увійшли як Гість | Група "Гості"

Записник сучасного вчителя



Методичне портфоліо

Головна » Статті » Класному керівнику » Сценарії свят, виховних заходів

"Кобзарем його ми звемо"
Мета:Навчити учнів cповнюватись великим духовним змістом, любов'ю до Батьківщини, вміти шанувати славетні імена на прикладі Т.Г.Шевченка, берегти та примножувати багатcва рідної України, формувати вміння сприймати текст на слух  та  вміти перекласти його з англійської мови; удосконалювати навички виразного читання поетичного твору; розвивати творчу уяву та образне  мислення учнів; пробуджувати пізнавальний інтерес до полікультурного середовища, формувати дитячий світогляд, виховувати любов і повагу до традицій нашого народу, патріотизм.
Обладнання: комп’ютерна презентація, виставка книжок,  стіл,  накритий скатертиною,  на ньому ваза з квітами,  томик Шевченка,портрети Шевченка .
Хід свята
(Учасники свята виходять під музичне супроводження,співають пісню Оксани Білозір “Ласкаво просимо.”)
Співа Дніпро, відлунюють Карпати,
Той голос чути сестрам і братам.
Ми хочемо усіх вас привітати,
Доземно поклонитись, друзі, вам.
Приспів:
Ласкаво просимо, ласкаво просимо,
Вся Україна щиро промовля.
Ласкаво просимо, ласкаво просимо,
Знов повторяє батьківська Земля.
А слово наше - скупане в любові,
Його почують люди звідусіль.
На світлому, як доля, рушникові
Дозвольте вам піднести хліб та сіль.
Teacher: Ukraine...a beautifully picturesque plaсe in the big planet.Just a small peace of land on which we live.
Учитель:Великої любові до України сповнена творчість видатних українських поетів -Лесі Українки,Івана Франка,Тараса Шевченка.Сьгодні ми вшановуємо память великого Кобзаря.
Teacher:Taras Hryhorovych Shevchenko was a Ukrainian poet, writer, artist, public and political figure.
Учитель:Ось він-благородний, мужній, Т.Шевченко- захисник прав знедоленого народу.У його погляді -віра у справедливість справи,якій він віддавав життя.Вірним та благородним супутником на дорогах століть став для України її гордість та слава-Т.Шевченко.
Teaher: Shevchenko has had a unique place in Ukrainian cultural history and in world literature. Through his writings he laid the foundations for the creation of a fully functional modern Ukrainian literature. His poetry contributed greatly to the growth of Ukrainian national consciousness, and his influence on various facets of Ukrainian intellectual, literary, and national life is still felt to this day.
Учень1. Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті засяє веселка,
Повні сил і живої снаги
Ми вшановуєм
Всі.Пам'ять Шевченка!
Учень 2. Кобзарем його ми звемо
Так від роду і до роду.
Кожен вірш свій і поему
Він присвячував народу.
Учень 3. Чисту матір і дитину
Він прославив серцем чистим.
Всю осяв Україну
Поглядом він променистим.
Учень 1: Ти, Тарасе, сьогодні
Нас зібрав докупи.
І зійшлися у цій залі
Шевченка онуки.
Учень 2: Хліб і сіль тобі, Тарасе,
Сьогодні підносимо…
Всі: Вшанувати цю гостинність
Оплесками просимо. (Учень виносить хліб-сіль і кладе біля портрету Т.Шевченка.)
Відеозамальовка «Заповіт».
Театральна замальовка.
Ведучий:Важким ,тернистим був життєвий шлях народного співця.Дуже бідно жила роди
на Шевченка: ”Невеселою зимою та восени хата стоїть край села ,як примара, найгірша мабуть, в усьому селі: кривобока, стара, дірки світять голими латами.”
Тарас:Переді мною наша бідна,старенька хата з потемнілою стріхою і чорним димарем,а біля хати на причілку-яблуня з червонобокими яблуками, а навколо яблуні-квітник.А біля дверей стоїть стара гілляста верба із засохлим верховіттям, а за вербою-клуня, а за клунею-сад, за садом-долина,а в долині-тихий, ледь дзюркотливий струмок.
Ведучий:Скільки тих шляхів на світі, і куди вони всі ведуть?Увечері сяде дід на призьбі, малий Тарас коло нього , показує дід на темне небо,на зорі.
Дід:Ото Чумацький шлях!Ото їдуть, їдуть чумаки, навколо самий степ та тиша, і ковила не шелесне. Глянуть на зорі-ото їм і дорога.(показує)
Тарас:А вони ж, чумаки, коло нас Чорним шляхом їдуть?
Дід:Еге ж,Чорним.(киває дід)
Тарас:А чому він Чорний,тому що чумаки чорні?
Дід:(сміється)А того він Чорний, що страшний.
Ведучий:тільки хотів Тарас розпитати чому він страшний,як покликала Катруся,бо спати вже час було.Ех,шкода що дід не доказав.
Ведучий:У Тараса справ чимало.У ставку викупатися треба?Треба.В просі з хлопцями вивалятися треба?Треба.А потім знову викупатися.Їти хочеться та однаково нічого додому бігти-нема нічого.Може яку скоринку Катруся суне або він сам знайде у садочку?Потім до кузні забігти, як коваль працює-подивитися.Еге ж,у Тараса також справ багато, не зчуєшся я к і літній довгий день мине.
Ведучий: Отара ягнят, як біла хмарка, що впала на зелені луки.Хай собі пасуться.І по небу пропливають ясні легенькі хмарки.Куди вони пливуть? Мабуть, далеко, далеко звідси....Як колись хотілося дізнатися Тарасові, що за тими стовпами, які землю підпирають, так тепер хочеться йому за тими хмарками полинути, на світ подивитися.
Вірш”Мені 13й минало”(1 частина)
Оксана:Чом же плачиш ти? Ох, дурненький Тарасе,бач,малий,плаче.Давай я сльози тобі витру(витирає сльози рукавом).Не сумуй,Тарасику, адже кажуть найкращий від усіх ти читаєш, найкраще від усіх ти співаєш, ще й кажуть,малюєш ти.От виростеш і будеш маляром.
Тарас:Еге ж,маляром.
Оксана:І ти розмалюеш,Тарасе,нашу хату,еге ж?
Тарас:Еге ж...а всі кажуть,що я ледащо і ні на що не здібний.Ні, я не ледащо,я буду таки маляром!
Оксана:Авжеж, будеш!А що ти,ледащо,то правда.Дивись,де твої ягнята!Ой,бідні ягняточка, що чабан у них такий, вони ж питочки хочуть.
Ведучий:Він був і пастухом,і погоничем,і ким він тільки не був,і чого тільки не робив!
Але же йому хотілося бути малярем.Все,що він бачив,хотілося змалювати.
Та мигали літа.Оь так і відплив якось Тарас непомітно від берега Дитинства.
Відео -”Спадщина.”
Учні 2х та 5х класів попарно читають уривки з віршів Т.Шевченка українською та англійською мовами.
1: Думи мої, думи мої,
Лихо мені з вами!
Нащо стали на папері
Сумними рядами?..
Чом вас вітер не розвіяв
В степу, як пилину?
Чом вас лихо не приспало,
Як свою дитину?..
1.Thoughts of mine, thoughts of mine,
You are all that is left for me,
Don’t you desert me, too,
In this troubling time.

2.Лічу в неволі дні і ночі,
І лік забуваю.
О господи, як то тяжко
Тії дні минають.
А літа пливуть меж ними,
Пливуть собі стиха,
Забирають за собою
І добро і лихо!
2.In captivity
I count the days and nights,
Then lose count.
O, Lord. How hard
These days drag on.
And the years flow between them.

3 :І досі сниться: під горою,
Меж вербами та над водою,
Біленька хаточка. Сидить
Неначе й досі сивий дід
Коло хатиночки і бавить
Хорошеє та кучеряве
Своє маленькеє внуча.

3.Even till now I have this dream:
among the willows
And above the water near a mountain
There is a tiny white bungalow. A grayed grandfather
Sits near the bungalow and watches
His tiny grandson, so nice
And curly-haired.
4:І знов мені не привезла
Нічого пошта з України…
За грішнії, мабуть, діла
Караюсь я в оцій пустині
Сердитим богом. Не мені
Про теє знать, за що караюсь,
Та й знать не хочеться мені.
А серце плаче, як згадаю
Хоч невеселії случаї і невеселії ті дні,
Що пронеслися надо мною
В моїй Україні колись…
4.And I remember Ukraine
And sing a little song.
People will talk, people will betray you,
But it will cheer me,
Cheer and comfort me,
And will tell me the truth.
5:Ти не лукавила зо мною,
Ти другом, братом і сестрою
Сіромі стала. Ти взяла
Мене, маленького, за руку
І в школу хлопця одвела
До п’яного дяка в науку.
«Учися, серденько, колись
З нас будуть люде»,— ти сказала.
А я й послухав, і учивсь,і вивчився.
5.You were not devious with me,
You became a friend, a brother and
A sister for a poor wretch. You took me,
A little boy, by the hand
And led me off to school
To a tipsy deacon’s lessons.
Study hard, my darling, and someday
We’ll be somebody, you said.
And I listened and studied,
And learned the lessons. But you lied.
6.Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.
 
6.Beside the cottage cherry-trees are swinging,Above the cherries may-bugs winging,Ploughmen with their ploughs are homeward heading,
And lassies as they pass are singing,
While mothers wait with supper ready.
7.Мені однаково, чи буде
Той син молитися, чи ні…
Та не однаково мені,
Як Україну злії люди
Присплять лукавії в огні
Її обкраденною, збудять…
Ох, не однаково мені!
7.I care no longer if the child
Shall pray for me, or pass me by.
One only thing I cannot bear:
To know my land, that was beguiled
Into a death – trap with a lie,
Trampled and ruined and defiled…
Ah, but I care, dear God; I care

Учень 1:За що ж люди так шанують
І люблять поета?
День народження святкують,
Як найбільше свято?
Учень 2: Бо нещастя свого люду
Ніс в душі Тарас
Сіяв добре, мудре, вічне
Поет серед нас.
Учень 1:Чому гіркі людські болі
Гостро відчував?
Учень 2:Бо таку вразливу душу
Господь йому дав.
Виконання пісні .”Думи мої, думи мої”
Учень 1:Схаменіться,…
Подивіться на рай тихий,
На свою країну,
Полюбіте  щирим серцем
Велику руїну,
Учень 2:Розкуйтеся, братайтеся!
У чужому краю
Не шукайте, не питайте
Того, що немає
І на небі, а не тілько
На чужому полі.
В своїй хаті своя й правда,
І сила, і воля.
Учень 1:Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь,
Бо хто матір забуває,
Того Бог карає,
Того діти цураються,
В хату не пускають.
Учень 2:Чужі люди проганяють,
І немає злому
На всій землі безконечній
Веселого дому.
Відеовірш “Кавказ”.
За горами гори, хмарою повиті, 
Засіяні горем, кровію политі.
Споконвіку Прометея 
Там орел карає, 
Що день божий добрі ребра 
Й серце розбиває. 
Розбиває, та не вип'є 
Живущої крові – 
Воно знову оживає 
І сміється знову. 
Не вмирає душа наша, 
Не вмирає воля. 
І неситий не виоре 
На дні моря поле. 
Не скує душі живої 
І слова живого. 
Не понесе слави бога, 
Великого бога.
Не нам на прю з тобою стати! 
Не нам діла твої судить! 
Нам тілько плакать, плакать, плакать 
І хліб насущний замісить 
Кровавим потом і сльозами. 
Кати згнущаються над нами, 
А правда наша п'яна спить.
Коли вона прокинеться? 
Коли одпочити 
Ляжеш, боже, утомлений? 
І нам даси жити! 
Ми віруєм твоїй силі 
І духу живому. 
Встане правда! встане воля! 
І тобі одному 
Помоляться всі язики 
Вовіки і віки. 
А поки що течуть ріки, 
Кровавії ріки!
За горами гори, хмарою повиті, 
Засіяні горем, кровію политі. 
Отам-то милостивії ми 
Ненагодовану і голу 
Застукали сердешну волю 
Та й цькуємо. Лягло костьми 
Людей муштрованих чимало. 
А сльоз, а крові? Напоїть 
Всіх імператорів би стало 
З дітьми і внуками, втопить 
В сльозах удов'їх. А дівочих, 
Пролитих тайне серед ночі! 
А матерних гарячих сльоз! 
А батькових старих, кровавих, 
Не ріки – море розлилось, 
Огненне море! Слава! Слава! 
Хортам, і гончим, і псарям, 
І нашим батюшкам-царям
Слава.
І вам слава, сині гори, 
Кригою окуті. 
І вам, лицарі великі, 
Богом не забуті. 
Борітеся – поборете, 
Вам бог помагає! 
За вас правда, за вас сила 
І воля святая!

Учень 1: Ти зорею сіяєш у прийдешнім віку,
Сходиш хлібом духовним на яр-рушнику.
У розкриллі земних і заобрійних трас
Височієш над світом, великий Тарас.
Учень 2: Твій голос – повнить пшеничний колос,
Бо те, за що ми жили й боролись,
Твій сон щасливий, зоря твоя,
Велика, вольна, нова сім’я…
Виразне декламування вірша «Реве та стогне Дніпр широкий( відео Дніпра та музика)
The wide Dnipro roars and moans,
An angry wind howls aloft.
It bends the tall willows down,
Lifting waves as high as mountains.
And at that time a pale moon
Peeks out from behind a cloud now and then,
Like a tiny boat in a deep blue sea
It jumps up and dives down.
The cocks had yet to crow three times,
No one anywhere making a sound,
The owls in the grove called to each other,
And the ash tree creaked now and then.
Танок з стрічками “Карусель”.
Учень 1:Неповним буде уявлення про внесок Кобзаря в скарбницю української культури , якщо не познайомишся зі спадщиною Шевченка-художника.Саме завдяки цьому таланту Шевченко здобув волю й перед ним відкрився широкий світ
Учень 2: Навчаючись в Петербурзькій Академії мистецтв у поета з'явився задум створити ілюстрований альбом ”Живописна Україна”,у якій розповів би про різні події української історії. Саме тут тричі відзначений срібними медалями за визначні успіхи в живописі.
Учень 3:Олійне пролотно “Катерина”-зразок побутового жанру,героїня однойменної поеми.
Учень 1:Олійне полотно “Селянська родина”-втілює ще одну мрію Шевченка-навіки втрачений зелений рай родинної злагоди.
Учень 2:Створює багато майстерних пейзажів.
Відеопрезентація картин Т.Г.Шевченка.
Учень 1:На сьогоднішній день налічується 1384 пам'ятники Тарасу Шевченку у світі: 1256 в Україні та 128 за кордоном - у 35-ти державах.
Учень 2: Пам'ятники йому відкриті в Петербурзі, Москві, Вашингтоні, Нью-Йорку, Парижі, Буенос-Айресі, Тулузі, Палермо, Братиславі, Варшаві, Ашгабаті - власне на всіх материках.
Учень 3: В Україні найбільше пам'ятників встановлено на Івано-Франківщині - 201, за нею йдуть Львівська (193), Тернопільська (165) та Черкаська (102) області. За кордоном найбільше пам'ятників встановлено у Росії - 30 (10 пам'ятників та 20 меморіальних дошок), Казахстані - 16, США - 9 та Канаді - 9, а також у Білорусії (6), Польщі (5), Молдові (4), Бразилії (3), Аргентині (3), Франції (3) та інші.
Учень 1:Починаючи з 1911 року традиційне скульптурне зображення Т. Шевченка - в кожусі та шапці, у похилому віці. З 1990-х років Т. Шевченка почали зображувати у молодому віці.
Учень 2: Цікавий факт, що на його честь названо астероїд 2427 Кобзар.
Учень 3:Письменник для нашої Батьківщини - безсмертний месія, а його «Кобзар» - літературна «Біблія». Пам'ятники цьому письменнику встановлено по всьому світу, цитати з його творів у своїх промовах використовують не лише пересічні українці, а й президенти різних країн світу. В українському літературознавстві існує навіть окрема галузь науки — шевченкознавство.
Відео “Пам'ятники Шевченку у всьому світі”.
Учень 1: Мова українська – то Шевченка слово,
Лесі Українки і Марка Вовчка.
Учень 2: Мова українська – то дарунок Бога,
Це барвисте слово генія Франка.
Учень 3: Мова українська – це і степ широкий,
Це сади вишневі, і гаї, й ліси.
Учень 1: Мова українська – океан глибокий
Мудрості народу – вічної краси.
Учень 2: Мова українська – берегиня наша,
Пісня материнська, голос немовлят.
Учень 3: Мова українська – це достатку чаша
І найбільше свято із відомих свят.
Учень 1:Шевченко цілком заслуговує на почесті, якими оточується. Він був більше, ніж українець - він був державним мужем і громадянином світу. Він був більше, ніж поет - він був хоробрим войовником за права і волю людей.
Учень 2:Не дивно, що твори Тараса Григоровича перекладені всіма слов'янськими мовами, а також грузинською, вірменською, казахською, узбецькою, німецькою, англійською, французькою, датською, новогрецькою, іспанською, хінді, японською, в'єтнамською, корейською, румунською, італійською, угорською, малайською, бенгальською.
Звучить “Заповіт “ Шевченка чотирма мовами:
When I die, bury me
On a grave mound
Amid the wide-wide steppe
In my beloved Ukraine,
In a place from where the wide-tilled fields
And the Dnipro and its steep banks
Can be seen and
Its roaring rapids heard.
 Bury me and arise, break your chains
And sprinkle your freedom
With the enemy’s evil blood.
And don’t forget to remember me
In the great family,
In a family new and free,
With a kind and quiet word.
Как умру, похороните
На Украйне милой,
Посреди широкой степи
Выройте могилу,
Чтоб лежать мне на кургане,
Над рекой могучей,
Чтобы слышать, как бушует
Старый Днепр под кручей.
И когда с полей Украйны
Кровь врагов постылых
Понесет он… вот тогда я
Встану из могилы —
Подымусь я и достигну
Божьего порога,
Помолюся… А покуда
Я не знаю Бога.
Схороните и вставайте,
Цепи разорвите,
Злою вражескою кровью
Волю окропите.
И меня в семье великой,
В семье вольной, новой,
Не забудьте — помяните
Добрым тихим словом.
  Quand je mourrai, enterrez-moi
Au milieu de nos plaines,
Sur un tertre au milieu des steppes
De ma si douce Ukraine,
Pour que je voie les champs immenses,
Les rives escarpes,
Que je puisse entendre le Dniepr
Mugir mon ct.
Quand le fleuve, loin de l'Ukraine,
Dans la mer bleue profonde
Versera le sang ennemi,
Je quitterai ce monde,
Champs et collines... Volerai
Au royaume de Dieu
Pour prier... Mais en attendant,
Je ne connais pas Dieu.
Enterrez-moi et dressez-vous,
Brisez les fers maudits,
Arrosez votre libert
Du sang de l'ennemi.
Et que dans la grande famille,
Dlivre de ses chanes,
Avec des mots doux et paisibles
De moi l'on se souvienne.
Як умру, то поховайте
Мене на могилі,
Серед степу широкого,
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.
Як понесе з України
У синєє море
Кров ворожу... отоді я
І лани і гори —
Все покину і полину
До самого бога
Молитися... А до того —
Я не знаю бога.
Поховайте та вставайте.
Кайдани порвіте
І вражою злою кров'ю
Волю окропіте.
І мене в сім'ї великій,
В сім'ї вольній, новій
Не забудьте пом'янути
Незлим тихим словом.
І мене в сімя великій.
В сімї вольній,новій
Не забудте памянути незлим ,тихим ,словом.
Танець “Україна-перлина”.Представлення картини “Україна очима Шевченка ”
Танцювальний номер “Україна –це ти”(Т.Кароль.Голос діти”)
Моє ім'я - Батьківщина. 
Лелеки легке крило. 
Моє ім'я - Україна. 
І сонечка тепло. 

Моє ім'я - Вишиванка. 
Я хрестик на полотні. 
Моє ім'я - синє небо. 
Я сонях малий під ним. 
Татові слова. Україна - це я. 
Мамині пісні. Україна - це ти. 
Моє ім'я - Степ широкий. 
Моє ім'я - Хліба смак. 
Останній шкільний дзвіночок. 
Над сивим Дніпром туман. 
Моє ім'я - то Надія. 
Моє ім'я - то Любов. 
Моє ім'я - чиста мрія. 
І віра, що з нами Бог. 
Татові слова. Україна - це я. 
Мамині пісні. Україна - це ти.
Моє ім'я - колискова... 
Моє ім'я - то є Воля... 
Моє ім'я - то Родина... 
Моє ім'я - добре Слово... 
Що збереже цей світ. 
Татові слова. Україна - це я. 
Мамині пісні. Україна - це ти. Україна - це ти...

Танець з стрічками “Україна”.

Джерело: http://інтернетресурси
Категорія: Сценарії свят, виховних заходів | Додав: Irina (29.03.2016) | Автор: Барна Ірина Станіславівна E
Переглядів: 383 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]




Матеріали каталогу статей




[27.04.2011][Робота з батьками]
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ: "ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ГОСПОДАРІВ — СПІЛЬНА ТУРБОТА СІМ'Ї І ШКОЛИ" (0)
[27.04.2011][Робота з батьками]
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ: "МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ В СІМ'Ї" (0)
[28.04.2011][Робота з батьками]
Батьківські заповіді (0)
[02.05.2011][Сценарії свят, виховних заходів]
До Дня Перемоги "Ніхто не забутий, ніщо не забуто" (0)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Що значить урок у сучасному вимірі ? (1)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Продуктивне навчання у навчально-виховному процесі. (0)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Орієнтовні завдання, які розкривають принципи продуктивного навчання (0)
[04.05.2011][Технології навчання]
Модульні технології навчання (1)
[04.05.2011][Технології навчання]
Проектні технології (0)
[04.05.2011][Технології навчання]
Технологія «мозкового штурму» (0)
Категорії розділу
Робота з батьками [31]
Сценарії свят, виховних заходів [106]
Години спілкування, тренінги, тести [39]
Бесіди з безпеки життєдіяльності дітей [23]
Папка класного керівника [15]
Пошук
Форма входу
Наше опитування
Мене цікавлять:
Статистика
Seo анализ сайта
Онлайн всього: 46
Гостей: 46
Користувачів: 0


Яндекс.Метрика
Рейтинг@Mail.ru МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов Push 2 Check
Сайт існує
Copyright MyCorp © 2016