виступ на батьківських зборах "Психофізичний розвиток підлітків" - Робота з батьками - Класному керівнику - Методичне портфоліо - Записник сучасного вчителя
Четвер, 23.03.2017, 13:26Ви увійшли як Гість | Група "Гості"

Записник сучасного вчителя



Методичне портфоліо

Головна » Статті » Класному керівнику » Робота з батьками

виступ на батьківських зборах "Психофізичний розвиток підлітків"
Психофізичний розвиток підлітків
Батьківські збори
Форма проведення: дискусія.
Епіграф на дошці: Структура особистості підлітка... У ній немає нічого стійкого, остаточного й нерухомого. Усе в ній перехідне, усе пливе... (Л. С. Виготський)
Підтеми для обговорення:
1. Важкий вік і фізичний стан учнів-підлітків.
2. Підліткова психіка.
3. Якими бачать себе підлітки.
Розмову з батьками ведуть психолог і класний керівник.
Варіант вступного слова
Епіграфом зборів стали слова Л. С. Виготського — одного з провідних психологів XX сторіччя, якого називають Моцартом у психології. Вони дуже влучні. Розвиток підлітка — це початок пошуку себе, свого унікального «Я». Це шлях становлення індивідуальності. Як часто батьки помиляються у вихованні своїх дітей, коли говорять дитині: «Не виділяйся, будь такою чи таким, як усі». У психології цей період називають періодом «зашумлення» психіки, за ним настає період упевненості й рівноваги. Ці роки майже завжди хворобливі. Адже в цей час виникають проблеми між батьками й дітьми. Багато хто вважає, що завдання батьків у цей період — стримувати статевий інстинкт дитини. Ця думка помилкова, і нерідко приводить до нових проблем.
Що ж є найсуттєвішим для дитини в цей час? Виявляється, ось такий ланцюжок (запис на дошці): Любов — Довіра — Розуміння — Підтримка.
Як кажуть гумористи, із кожним поколінням діти стають усе гіршими, а батьки все кращими, отже, усе гірші діти стають усе кращими батьками.
Фізичне здоров'я дитини — запорука його успіхів у навчанні. Стан фізичного здоров'я і темпи статевого дозрівання дітей різні. Вони суттєво впливають на особистісний розвиток дитини. Чим раніше починається процес статевого дозрівання, тим швидше він протікає. Якщо дозрівання починається у 12 років — процес дозрівання триває 2 роки; у 13—13,5 років — 3—3,5 роки; у 15 років — 5—6. Ці розбіжності щодо типів дозрівання — причина багатьох непорозумінь і переживань.
Останнім часом серйозними проблемами стали акселерація й ретардація.
Акселерати в шкільні роки — лідери з класах. До 30 років вони міцні й соціально пристосовані, але залежні від думки оточуючих, приземлені люди.
Ретарданти навпаки — спочатку вразливі, задиркуваті, прагнуть привернути увагу, замкнуті й покірливі в юні роки, а ближче до 30 років стають людьми міцними, щиросердими, високих ідеалів.
Варто докладніше розглянути ознаки й форми вияву підвищеної тривожності підлітків.
За що і проти чого веде боротьбу дитина в перехідному віці? Це насамперед:
• за те, щоб перестати бути дитиною;
• за фізичну і психічну недоторканність;
• за самоствердження серед однолітків;

• проти зауважень, обговорень, особливо іронічних, з приводу її фізичної дорослості.
Правила, яких мають дотримуватися батьки підлітка
• Допомогти дитині знайти компроміс душі й тіла.
• Усі зауваження робити в доброзичливому, спокійному тоні, без ярликів.
• Докладно ознайомити дитину з призначенням і функціонуванням організму.
• Варто пам'ятати, що поки розвивається тіло дитини, хворіє і чекає допомоги душа.
Психолог чи класний керівник пропонує батькам проаналізувати ситуації.
1. Дівчинка не хоче прибирати свою кімнату.
2. Хлопчик не стежить за собою тощо.
Обговорення проблеми разом із батьками й учнями.
Підліткову психіку іноді називають періодом «гормональної глупоти». Пошук і становлення свого «Я» — це вивільнення від впливу дорослих і спілкування з однолітками. У родинах, де панує повага, де кожен має право голосу, знає свої права та обов'язки, реакції емансипації проходять м'якше й породжують менше конфліктів.
Що повинні зробити батьки, щоб зберегти любов своїх дітей? Ці правила пропонуються батькам для ознайомлення.
• У самостійності дитини не слід бачити погрозу.
• Пам'ятайте, що дитині потрібна не стільки самостійність, скільки право на неї.
• Хочете, щоб дитина зробила те, що вам потрібно, — зробіть так, щоб вона сама захотіла цього.
• Не переобтяжуйте дитину опікою й контролем.
• Не створюйте «революційну ситуацію», а якщо створили, вирішуйте мирним шляхом.
• Пам'ятайте слова Й.-В.Гете: «У підлітковому віці багато людських достоїнств виявляються в дивних і неординарних учинках».
У переживаннях підлітків чільне місце посідають дружба й закоханість. Дівчата частіше від хлопців хочуть мати друга і швидше реалізують своє бажання. Дівчатам потрібні розуміння, співчуття, оточення, щоб не почуватися самотніми, хлопцям — взаємодопомога, розуміння.
У 7% випадків перша закоханість згодом веде до шлюбу. Чому виникає закоханість, ця нагальна потреба в індивідуальних довірливих стосунках? Забороняти ці стосунки
— значить зробити підлітка нещасливим.
Говорити про предмет закоханості погано
— значить розірвати стосунки з ним. Любов і сексуальність для підлітка — украй важливі речі. Як оцінити такі проблеми з позиції дорослої людини? По-перше, цю проблему повчаннями вирішувати не можна. По-друге, слід вирішувати проблему взаємин чоловіка й жінки через призму взаємин у своїй родині.
Наприкінці зборів батьки одержують пам'ятку.
Якщо:
• дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;

• дитину висміюють, вона стає замкнутою;
• дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною;
• дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
• дитина росте в докорах – вона вчиться жити з почуттям провини;
• дитина росте в терпимості – вона вчиться розуміти інших;
• дитина росте в чесності – вона вчиться бути справедливою;
• дитина росте в безпеці – вона вчиться вірити в людей;
• дитина живе у ворожнечі – вона вчиться бути агресивною;
• дитина живе в розумінні й дружелюбності – вона вчиться знаходити любов у світі.
Категорія: Робота з батьками | Додав: Alenuchka (20.11.2013) | Автор: Півненко Альона Миколаївна E
Переглядів: 3177 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]




Матеріали каталогу статей




[27.04.2011][Робота з батьками]
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ: "ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ГОСПОДАРІВ — СПІЛЬНА ТУРБОТА СІМ'Ї І ШКОЛИ" (0)
[27.04.2011][Робота з батьками]
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ: "МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ В СІМ'Ї" (0)
[28.04.2011][Робота з батьками]
Батьківські заповіді (0)
[02.05.2011][Сценарії свят, виховних заходів]
До Дня Перемоги "Ніхто не забутий, ніщо не забуто" (0)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Що значить урок у сучасному вимірі ? (1)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Продуктивне навчання у навчально-виховному процесі. (0)
[04.05.2011][Продуктивний урок]
Орієнтовні завдання, які розкривають принципи продуктивного навчання (0)
[04.05.2011][Технології навчання]
Модульні технології навчання (1)
[04.05.2011][Технології навчання]
Проектні технології (0)
[04.05.2011][Технології навчання]
Технологія «мозкового штурму» (0)
Форма входу
Категорії розділу
Робота з батьками [31]
Сценарії свят, виховних заходів [112]
Години спілкування, тренінги, тести [39]
Бесіди з безпеки життєдіяльності дітей [23]
Папка класного керівника [16]
Пошук
Статистика
Seo анализ сайта
Онлайн всього: 41
Гостей: 41
Користувачів: 0


Яндекс.Метрика
Рейтинг@Mail.ru МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов Push 2 Check
Сайт існує
Copyright MyCorp © 2017