Допомога при потраплянні хімічних речовин в очі - Презентації до виховної роботи - Каталог файлів - Записник сучасного вчителя
Субота, 03.12.2016, 07:43Ви увійшли як Гість | Група "Гості"

Записник сучасного вчителя



Каталог файлів

Головна » Файли » Презентації до виховної роботи

Допомога при потраплянні хімічних речовин в очі
14.11.2015, 23:28
Година спілкування «Допомога при потраплянні хімічних речовин в очі»

Тема. Допомога при потраплянні хімічних речовин в очі. Домедична допомога при потраплянні хімічних речовин на шкіру, в очі, шлунок.
Мета. Розповісти про правила користування побутовою хімією. Описати наслідки ураження хімічними речовинами шкіри та очей. Виробити алгоритм надання першої допомоги при отруєнні та при потраплянні хімічних речовин на шкіру та в очі.
Розвивати вміння діяти в непередбачених ситуаціях.
Виховувати активність.
Обладнання. Дидактичний матеріал, роздатковий матеріал, малюнки. Сода, марганцівка, вода, лимонна кислота, борна кислота, вата, бинт, тканина, ложка, хімічні стакани.
Методи і прийоми: бесіда, групова та експериментальна робота.
Широко простягає хімія
руки свої у справи людські
М. Ломоносов
Хід виховного заходу
І. Організаційний момент
ІІ Активізація опорних знань
Які небезпечні ситуації можуть трапитися вдома?
III. Вивчення нового матеріалу.
Повідомлення теми, завдань години спілкування.
1. Лекція з елементами бесіди (під час лекції учитель пропонує учням запитання, які допомагають активізувати навчальну діяльність під час уроку). Існує поняття «побутова хімія». Так називають всі хімічні речовини, які людина застосовує в побуті. Деякі з них входять до складу косметичних засобів — мила, шампунів, кремів. Такі хімічні речовини є корисними та допомагають людям доглядати за тілом. Але є й небезпечні хімічні речовини. Вони обов'язково входять до складу окремих миючих та дезінфікуючих засобів і при контакті зі шкірою, очима, дихальними або травними органами людини можуть викликати різні ушкодження й травми. Ці речовини можуть бути їдкими (тобто такими, що роз'їдають шкіру та викликають опіки) або отруйними.
Завдання
Назвіть засоби побутової хімії, якими ви користуєтеся вдома. Виберіть безпечні та небезпечні речовини, які ви використовуєте .
Крім миючих і дезінфікуючих засобів, широке побутове застосування мають також отрутохімікати — отрути, які виробляють хімічним, шляхом. Їх використовують у боротьбі проти комах, шкідливих рослин і гризунів. Але вони є отруйними і для людини. Як ви думаєте, чому? Під час використання будь-яких хімічних речовин необхідно бути дуже обережним.


Завдання
Запишіть правила яких потрібно дотримуватися при використанні речовин «побутової хімії» (робота в зошиті)
У першу чергу треба уважно прочитати вказівки із застосування хімічної речовини, які можна знайти в інструкції, на упаковці або етикетці. Більшість хімічних речовин, які використовуються у побуті, є легкозаймистими або горючими, їх треба зберігати добре закритими, у захищеному місці, подалі від джерел тепла й електричних приладів.
Будь-які речовини, що зберігаються під тиском у балончиках, не можна нагрівати, а також розпорошувати в напрямку обличчя. Використовувати такі засоби можна тільки в добре провітрюваних приміщеннях. Деякі речовини, якими ми користуємося вдома, - такі, як нашатирний спирт, ацетон та інші розчинники, - є леткими.
Такі речовини не можна зберігати відкритими й нагрівати, а після їхнього використання треба добре провітрити приміщення. Для роботи з їдкими речовинами необхідно одягати гумові рукавички. Важливо уникати потрапляння хімічних речовин в очі, навіть якщо це косметичні засоби.
Робота в групах.
Прочитайте алгоритм надання першої допомоги при потраплянні небезпечних речовин в очі, на шкіру, у шлунок. (робота з додатковим матеріалом)
Для довідки.
Алгоритми дії при потраплянні небезпечної хімічної речовини на шкіру, в очі, у шлунок.
У будь-якій небезпечній ситуації найкраще відразу покликати дорослих. Якщо їх немає поруч, можна спробувати надати необхідну допомогу самостійно.
При потраплянні небезпечної хімічної речовини на шкіру:
— негайно зняти речовину будь-яким цупким шматком тканини;
— великою кількістю води добре промити місце контакту шкіри з хімічною речовиною.
При потраплянні небезпечної хімічної речовини в очі:
— великою кількістю проточної води швидко промити очі, не торкаючись їх руками;
— якщо біль в очах не проходить, викликати «швидку допомогу». При потраплянні небезпечної хімічної речовини в шлунок:
— терміново викликати «швидку допомогу»;
— до приїзду «швидкої допомоги» промити потерпілому шлунок: змусити його кілька разів випити великими ковтками два-три кухлі води й вирвати її.


Додаткова інформація
Перша допомога при опіках кислотою або лугом
У разі потрапляння на шкіру розчинів кислоти або лугу уражені місця спочатку промивають під струменем холодної води впродовж 15—20 хв. Забороняється застосовувати ватний тампон. Після цього їх промивають розчином (питної соди) з масовою часткою соди 3 % (у разі опіків кислотою) або розчином оцтової чи лимонної кислоти з масовою часткою речовини 1—2 % (у разі опіку лугом), споліскують водою і накладають марлеву пов'язку з фурациліном.
Перша допомога в разі потрапляння в очі сторонніх тіл та їдких речовин. Перед тим як надавати першу допомогу при потраплянні в очі сторонніх предметів чи їдких рідин, потрібно ретельно вимити руки. Сторонні тіла видаляють вологим ватним (марлевим) тампоном або чистою носовою хустинкою. Потім очі промивають під струменем чистої води упродовж 7—10 хв.
Доцільно користуватися методом фонтанчика. З цією метою можна застосувати чайник або лабораторну промивалку. Якщо в очі потрапила кислота, їх ретельно промивають чистою проточною водою, а потім прикладають ватні тампони, змочені розчином соди з масовою часткою речовини 3 %. У разі потрапляння в очі лугу спочатку їх потрібно промити водою, а потім - розчином борної кислоти з масовою часткою 2 %. Після ретельного промивання очей під повіки вводять 2—3 краплі ЗО %-го розчину натрій альбуциду.
IV. Перегляд презентації
V. Закріплення вивченого матеріалу
Практична робота. Моделювання допомоги при потраплянні на тіло хімічних речовин
Ситуаційні завдання
Учень скаржиться на біль в животі, він помилково випив невідому речовину.
Ваші дії. Учениця на уроці хімії
розбила пробірку з розчином кислоти, речовина потрапила в око. Ваші дії.
Засіб для чищення раковини, що містить кислоту потрапив на шкіру. Ваші дії. Розчин невідомої речовини потрапив в очі. Ваші дії.
Розчин кислоти потрапив в очі. Ваші дії.

При необережному використанні хімічного посуду учень розбив склянку з лугом, речовина потрапила на руку. Ваші дії.
Кожен учень отримує свою ситуацію, вони моделюють потрапляння хімічної речовини на шкіру, в очі, шлунок. Один учень грає роль постраждалого, другий «надає йому першу допомогу». Потім діти змінюють ролі для відпрацьовування навичок. (Замість хімічної речовини використовують воду, на столі учні мають: соду, марганцівку, воду, лимонну кислоту, борну кислоту, вату, бинт, тканину, ложку, хімічні стакани.)
VI. Підсумки уроку виховного заходу
Народні рецепти (додатковий матеріал)
МИТТЯ ПОСУДУ
♦ У залишки мила, залиті гарячою водою, додайте харчової соди. Вийде універсальний миючий засіб. Для по¬силення ефекту можна додати трохи оцту.
♦ Справитися з жирним посудом допоможе спитий чай, а також заваре¬ний полин. Алюмінієву каструльку мож¬на очистити хвощем чи деревним по¬пелом.

ПРИБИРАННЯ
♦ Сірувато - жовті плями на стінках раковини чи ванни — це відкладання солей, що є у воді. Покладіть на них полотнинку, змочену в оцті, — через півго¬дини плями легко змиються.
♦ Іржаві плями у ванні можна ви¬далити густою сумішшю кухонної солі зі скипидаром.
♦ Дитина намалювала картинку кульковою ручкою на скатерті з клейонки? Протріть цей витвір змоченою у воді голівкою сірника.
♦ Якщо ванна перестала спускати воду, а вантус не допомагає, засипте у зливний отвір пів чашки харчової соди і налийте пів чашки оцту, сам отвір на якийсь час закрийте.
Категорія: Презентації до виховної роботи | Додав: yarisholya
Переглядів: 507 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]




Матеріали каталогу файлів




[20.04.2011][Презентації до уроків світової літератури]
Презентація: Ілюстрації до роману М.Булгакова "Майстер і Маргарита" (2)
[20.04.2011][Презентації до уроків художньої культури]
Презентація: Мистецтво постмодерну: фотомистецтво (0)
[25.04.2011][Презентації до уроків художньої культури]
Презентація: Міста-заповідники України (2)
[28.04.2011][Презентації до уроків світової літератури]
Презентація: Творчість М.Ю. Лермонтова в ілюстраціях (0)
[28.04.2011][Презентації до уроків світової літератури]
Презентація: М.Ю. Лермонтов-художник (0)
[28.04.2011][Презентації до уроків художньої культури]
Презентація: Мистецтво Модерну: Імп-арт (0)
[07.05.2011][Презентації до уроків художньої культури]
Презентація: Ікони Андрія Рубльова-середньовічного митця (1)
[08.05.2011][Презентації до уроків художньої культури]
Презентація: Українське театральне мистецтво ХХ ст. (3)
[09.05.2011][Презентації до уроків художньої культури]
Презентація: Мистецтво сюрреалізму: загадковий Роб Гонсалвес (0)
[11.05.2011][Презентації до уроків художньої культури]
Презентація: Захід - Схід: особливості культур (3)
Категорії розділу
Презентації до уроків історії [143]
Презентації до уроків правознавства [19]
Презентації до уроків світової літератури [179]
Презентації до уроків художньої культури [139]
Презентації до виховної роботи [61]
Презентації до уроків географіі [81]
Презентації до уроків біології та екології [43]
Презентації до уроків української літератури [37]
Презентації до уроків хімії [12]
Презентації до теми "Етнографія. Фольклор. Народознавство" [7]
Презентації до уроків фізики [10]
Презентації до уроків астрономії [4]
Презентації до уроків математики [11]
Презентації до уроків малювання [11]
Презентації у початковій школі [40]
Презентації до уроків англійської мови [6]
Презентації з української мови [12]
Презентації з основ здоров"я [11]
Нормативна база освіти [148]
Управління школою [33]
Календарні плани [32]
Відеоролики [15]
Відео на уроках [27]
Аудіо на уроках [16]
Державна підсумкова атестація [19]
Шаблони для школи [9]
Дошкільне виховання [0]
Пошук
Форма входу
Наше опитування
Мене цікавлять:
Статистика
Seo анализ сайта
Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0


Яндекс.Метрика
Рейтинг@Mail.ru МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов Push 2 Check
Сайт існує
Copyright MyCorp © 2016